zpět na seznam článků

Kulturní stanice Český rozhlas 3 – Vltava ztrojnásobila poslechovost

Internet a Český rozhlas – dva fenomény, které se výborně doplňují. Některé ze stanic Českého rozhlasu dokázaly za poslední tři měsíce loňského roku svoji online poslechovost až ztrojnásobit, většina pak v tomto období dosáhla minimálně na dvojnásobek říjnových přístupů.

Český rozhlas 1 – Radiožurnál zaznamenal podle údajů Google Analytics a Play.cz v prosinci loňského roku více než 426 tisíc přístupů, což je takřka dvojnásobek počtu oproti říjnu, během kterého Radiožurnál vykázal 276 tisíc spuštění online přehrávače.

Český rozhlas 3 - VltavaPodobně výrazné nárůsty vykazují i ostatní stanice Českého rozhlasu. Český rozhlas 2 – Praha si od října polepšil o více než sto tisíc online přístupů na prosincových 254 tisíc. Skoro trojnásobný přírůstek zaznamenala kulturní stanice Český rozhlas 3 – Vltava. Za říjen si její online přehrávač na internetu pustilo 54 tisíc návštěv, v prosinci už jich bylo více než 123 tisíc.

Zájem posluchači jeví i o mluvené slovo. Český rozhlas Rádio Česko si v říjnu na internetu našlo sedmnáct a půl tisíce zájemců, v prosinci už jich bylo více než 32 tisíc. Na internetu si své posluchače najdou i regionální stanice Českého rozhlasu. Zdvojnásobit svou poslechovost za poslední tři měsíce minulého roku dokázal Český rozhlas České Budějovice, Olomouc nebo Ostrava a podobná čísla vykazují i ostatní stanice.

Posluchači využívají i další možnosti příjmu, například skrze digitální televizní vysílání. Jak informoval vedoucí oddělení výzkumu a analytiky dr. Václav Hradecký, podle zjištění Asociace televizních organizací více než 10% televizních domácností využívá možnosti digitálního televizního příjmu i k poslechu rádia. Rozhlasové vysílání tak tvoří další z výhod probíhající digitalizace a diváci vnímají příjem rozhlasových stanic skrze DVB-T multiplex České televize jako další přidanou hodnotu digitalizačního procesu.

PR zpráva

Diskuse k článku